Alla inlägg under april 2011

Av Camilla - 28 april 2011 22:25

Tänkt mycket på hur vi är emot varandra...

Vi tar varandra för givet......Vi tror att folk fattar pikar, vi har "osynliga traditioner". Ja det är ju inte lätt det finns mängder med saker.


Men det gäller att vi tänker till.... vi är nog så alla lite till mans, Eller kvinns =)

Av Camilla - 26 april 2011 16:30

Jaha nu har det gått tre veckor sedan läkarbesök. Magen??? Jo vars den finns och känns ibland.

Har kollat på apotekets hemsida där man kan svara på 23 frågor om sin mage.

DIAGNOS:

IBS el Lactos/gluten intolerans

Sen när man kollar vad man kan göra själv så inser jag att det var mindre roligt.

Stressa mindre ja det försöker jag.

Gå ner i vikt, ät inte förmycket fibrer. Hmm

Sluta rök

Undvik alkohol och fet mat.


Ja det va inge lätt diagnos det där.

Nog för att jag skulle behöva sluta med det mesta men att dra ner kanske bara det hjälper.


Jaja måste völ göra nått åt det hela.


Drr Hanna kommer ju ringa på fredag och då får jag dela med mig av mina "kunskaper". Hon kommer säkert skicka mig till gastroskopi vilket jag hört mycket om.

Dels av min pappa som sprang på sånt lite nu och då sen av min arbetskamrat som tycker att det är jätte häftigt och säger: "Be om att få se på monitorn när du ligger där. Jag följer gärna med och ser på"!


Tror jag får ta det som det kommer och se det kanske inte blir något överhuvudtaget.


Jaja jag har i vilket fall mage och berätta hur det är!!!

Kram på er!

Av Camilla - 15 april 2011 20:55

Helt otrolig dag och vecka!

Veckan har gått otroligt fort....

Idag på jobbet med. Ringt, slagit i böcket, låst mig ute från jobbet, Borrat i en vägg, sprungit som en vilde hit och dit....Sen va klockan 4 och dags att sluta för dagen. Men hon vart halv fem.

Nästa vecka blir det utbildning och blåkulla nästa. Ja på ta om det va jag på påskvandring också med barnen på jobbet. Det där med religoner och hur man tror och hur man berättar det som står i bibeln, det fachinerar mig.


Är inte torende på det viiset men hoppas på att det finn änglar osv. Hoppas att jag blir en ängel. Kan ju springa runt här på jorden och göra livet surt i positiv bemärkelse. Jag lovar i be here!!!


Brukar tro det ibland att pappa springer runt mig och retar gallfeber på mig men ändå finns och stöttar med sin energi.


Jaja helgen kommer gå åt till båt fixande. Pust det vore gött om någon bara gjorde utan att jag behövde....Som min kära man säger:"KAn ju inte bara åka båt" Nej nej.... thats life!


Återkommer om det blir bravader.....<3

Av Camilla - 13 april 2011 20:54

Idag var jag till min älskade frissa. Så himla gött att få klippa av "vintermössan" och plocka fram vårhjässan. Det bästa är också att hon är en av mina bästa kompisar så det blir ju endel snack om allt och inget. Det är skönt att få prata av sig samtidigt som man tar av sig.


Måste vara jobbigt att vara frissa men roligt med, Vara frissa som samtidigt måste fungera som psykolog, morsa med råd och stå upp komiker.

Det bästa är att hon gör det med glans!! Samtidigt får hon även chans att prata av sig och jag kan vara psykolog, morsa och stå upp komiker.

 Tur att jag är korthårig så jag får gå ofta....Det behöver både hon och jag, tror jag.

Nu va det klippt för denna gång!!!!

Av Camilla - 11 april 2011 21:43

Idag när jag kom till mitt fantastiska jobb så har våren verkligen kommit dit.... Barnen hade börjat med kulbanor igen.. Det är märkligt men det brukar de alltid starta med och hålla på med i någon månad sedan ebbar det ut. Alla på skolan är delaktiga stora som små. Ett fantastiskt engagemang där alla bygger olika banor som barnen ska spela på.


Annat är ju att man lämnat in bilen för att byta till sommardäck... Enligt däckfirman som förvarar däcken under vintern så är mina sommar däck URKASSA och behöver bytas...Tack för det...-4000:- katsching...


Där rök vårkläder......


Ursh vart sur som blä......... för de j...la däcken. Men men betela och se glad ut.


Glad var jag när jag kom hem. Lyckade jädra bra med ett möte i kväll och kände mig lyft när jag gick där ifrån. Känns som att jag gjorde bra ifrån mej trots att jag är rätt ny i mitt uppdrag. Hade ju stöd med mig som tur va. Tackar C för det =)


Nej kanske sova bort det sura och tänka att det finns andra som inte har varken råd med bil eller vårkläder och absolut inte båda!

Tack för mig HEJ

Av Camilla - 10 april 2011 14:45

Har tankarna på inget idag....Det är skönt, men det blir inget med inget då..... Det är lite irriterande...Läser på FB om att folk är ute i fina vädret, går långa promenader, rensar i trädgården,mm. Det gör inte mig mer motiverad tyvärr. Skulle behöva lite peppning så jag får nått gjort....


Det är väl det värsta med fb att man har full koll vad andra gör och kan få ågren att man själv inte gjort det man önskar man ska ha gjort.


Så är det  med de mesta av det som står på fb, mat, träning, städning och umgås...


Men jag gillar FB, Har väl aldrig så mycke kontakt med folk som jag har där. En bra social uppfinning. .. Nej nu ska jag fortsätta tänka på ingenting och kanske få ett infall att göra någonting.....


Have a nice day!! Cya

Av Camilla - 9 april 2011 17:46

Ja då är våren här!!! Gött. Lilla A har varit på kalas så resten av familjen och jag tog och fixa lite i hemmet..... Nu i kväll kommer några middag. Det är alltid trevligt. Blir bara för sällan. Skulle kanske ta till en brak fest. Man träffas ju för sällan. Det är väl den familjelivets baksida. Man hinner ju liksom inte på samma sätt...


Jaja det kommer väl en tid då det blir tomt med saket som måste göras. Ändå tycker jag att jag kan prioritera rätt bra.


Nu ligger lite som måste göras om vi ska få någon semester på sjön! Det ska lagas kapell och båten ska göras redo för sommaren 2011.

Tänk om det kunde vara så med en själv att man behövde göras iordning för sommaren 2011....det missades i år också...Får gå ut i år som vanligt blek och fet =)... Men men kan inte vara för sent att göra nått iof....Jaja börjar på måndag då =)

Av Camilla - 7 april 2011 21:56

Tycker att livet är rätt bra ändå!

Har varit orolig den senaste tiden pga ett möte som jag hade idag.

MEN DET GICK BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så himla nöjd med mig själv.

Har varit så orolig så farbror doktorn och fått lite tabletter för lilla maggen!! Men men ...

Hade även en diskussion om personligheter.

Jag anser att jag är rak, hård,rätt på och bestämd.

Samtidigt är jag jätte känslig och gråter jag kan jag gråta hysteriskt skrattar jag kan jag skratta hysteriskt. Men det är nog ingen som tror om man inte känner mig.


Där av att jag oroar mig massor i onödan.....

Men det kan vara ok för då kanske jag tar mig över nästa hinder lätt som en plätt!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards