Alla inlägg under oktober 2011

Av Camilla - 25 oktober 2011 15:29

Ja snart är den här månaden till sin ända.


Och vinter jackan är inköpt, och dojjorna med förstås.


Till helgen blir det tjejfest! Min otroligt vackra, trevliga vän har tänkt till och kommit på att om hun bjuder tex 10 kompisar så får alla de ta med två. Mycke smart och så lägger vi 200:- till mat och hyra av lokal mm.

Super kul! Det är ofta man tänker så att man ska/vill träffas och göra nått men det blir inte av. Men nu är det dags för 29 st galna brudar men stort party humör!


Lite lekar är tänkt, musik quiz och kändis tävling. Musiken går väl an men det andra med kändisar är INTE min grej.


Så nu böjar tänket.....Vad ska man ha på sig??? Dryck??? osv. Men det slutar väl med att man tar den gamla trasan och drycken blir väl något rött förstås!


Min kära väninna har även funderar på att hur blir vi egentligen, 29 kvinns som är lite varma av dryck och dans.

Musiken som ska spelas....om alla väljer 15 låtar var så ser hon till att låtarna varvas med varandra. På så sätt slipper det bli så att lagom när introt är slut och själva låten "börjar" så är ingen där och byter! 


Så sant men .....vi får väl se!


Undrar sen hur det blir md tjatter och diskussioner...ja det får tiden utvisa!

Kommer nog om det på söndag, kan jag tro!


Ha det bäst!!!

Av Camilla - 19 oktober 2011 22:11

Japp! Så är det vi tänker olika och vi funderar på olika grejer!

Tur är ju det...


Falukorv tex. Kan säger ju falukorvsring men den är ju inte helt ihop...

Är det en ring då?? NÄ ser ni det är det inte...Varför gör man det inte till en ring då??

Liksom sätter ihop ändarna så det är en ring!


För mig med mina ideer så är det ju en självklarhet.


Jaja annat jag tänker på är....

varför finns det så konstiga ord??

revbenspjäll... spjäll???

Pingis??

surfa??

benrangel??

Kycklingklubba...Klubba???

OSV


och varför säger man..

Det finns kaffe om du vill ha??

Om jag inte vill ha?? Finns det inget då??'


Och när man ringer??

Hej, vad gör du??

Hallå.......svarar i telefonen, eller??


Ja det finns massor av sånt....

Och ibland tänker jag på dem lite förmycket!

Av Camilla - 18 oktober 2011 19:49

Visst är det gött ändå?


Hur allting blir och är. Livet är en som en berg och dal bana och det är jobbigt ibland och hålla i sig när det svänger för häftigt.


Folk och situationer som påverkar en då man int känner igen sig eller hinner med.


Då är det jobbigt att vara trygg både i sig själv och utåt mot andra. 


Jag är en humör människa eller är det rätt och kkalla mig så?? Nej kanske inte men mina känslor visar sig skarpt när det gäller tex att skratta, vara glad eller ledsen. Det tar bara över. En jobbig reklamfil kan få mej att må dåligt och gråta. En bra låt kan också få mig att gråta....


Någon som är rolig eller en bild, eller att någon snubblar kan få mig att skratta hysteriskt, så där så magen gör ont och tårarna kommer av glädje.


När jag blir arg och besviken höjer jag rösten, då kommer de där tårarna också...(värst va de ska va med).


Men jag skäms inte för att jag är sån men det är svårt för andra att förstå att jag är som jag är.....


Jag kan vara arg för en situation och orättviisan. Men jag kan skilja på sak och person. Det är inte ånga som kan... (Jaja skillnad på en vas och människa är ju uppenbar) men hoppas Ni fattar.


Nu börar jag fundera på de där tårarna....att de ska lägga sig i...


Som idag när jag pratade med en vän som mådde mindre bra, blir jag så berörd att jag känner hur smärtan och ilskan den känner känner jag med! Vill inte att någon ska känna så.... 

och när en annan ringde och va så lycklig, lev jag så otroligt glad för henne! Så jag hade lust att jubla och skrika rätt ut för jag vet vad hon längtat!


Känslor va??? Tur att man har några är nog dagens konstaterande!

Av Camilla - 11 oktober 2011 19:04

Satt i bilen...funderade hur det skulle se ut när jag kom in.

Sjukhuset stod där vitt och kalt.

Hade egentligen ingen lust att gå in.... Människor som jag mötte hade liksom inga ansikten.. Kan vara så att jag inte såg dem då jag inte visste vad jag skulle möta.


Hade ju varit med och pratat med läkare. Han ville det då han ville ha ett par öron till med sig vid ett möte. 


Korridorerna blir så otroligt långa på sjukhus när man är på väg någonstans. Tiden står som still och hissen åker så långsamt.


Kommer in till salen....

Där ligger han med slangar från näsan och magen.

Jag börjar gråta. Han är så grå på nått vis där han ligger.

-DU: säger han. Är det du eller jag som har ont.. Det är ju jag som ska gråta.


Det va så skönt att allt gått bra. 108kg man med pondus hade opererats..


Ett tag senare 65 kg pappa kvar.

Men med samma hjärta!


Av Camilla - 9 oktober 2011 19:15

Men du: sa han....han va tyst en stund..

Drog sin tumme och pekfinger över mustagen..Cigaretten låg i askoppen det rök lite för han hade inte släckt den.


På sig hade den där grön och vit randiga T-shirten. Det grå/svarta håret va nyklippt. Mamma hade gjort det ett par dagar innan.. Han tittade på mig med sina blå ögon och sa:

Älskade gumman, låt ingen ska sätta sig på dej!

Du ska inte vara ledsen! De är inte värda det! Byr dej inte om dem! Så länge du har sunda ideer kör på dem. De som tror och tycker samma som dej, lägg krut på dem! SKIIIIT i de andra... det är inte värt det!


Det va innan sjukdomen..... Sjukdomen som inte tog hans liv, men förändrade min förebild min PAPPA!

Av Camilla - 2 oktober 2011 19:06

kom förtidigt en timma tidigare....Hon låg på sin säng.Så liten fast med en erfarenhet som är otroligt!

Jag måste ha hjälp medörhängen...säger hon. 

Hon är trött men glad att se oss!


Fler kom två för att vara exakt. De finns där för henne i vardagen och det betyder massor at de finns där för henne.


Middag, vin kaffe tårta och likör!

5 tjejet mellan 32 och 89....skrattandes pratar minnen och delar erfarenheter...


ja allt från tråkigheter till fest och flärd, sex oxh humor!


Jag är så glad av allt det tar bort det som faktiskt komma skall..

89år med så många jobbig stunder och tokroligheter!


Kvällen slutade med att alla va förvånade att klockan redan va 00.30


Vi bokade fikadagen därpå.


Vi ska gå igenom kläder och skor.

40- dagens kläder special sydda....och dgens från kapp ahl.. Hur mycket som helst.


Kom hem med skor från 50 och 60.tal snygga i skin!


Tack att jag får bära dem....och det ska jag göra med huvudet högt!!


Jag älskar dej..min mentor och förebild...min farmor!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards