Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Livet i största allmänhet!

Av Camilla - 18 oktober 2011 19:49

Visst är det gött ändå?


Hur allting blir och är. Livet är en som en berg och dal bana och det är jobbigt ibland och hålla i sig när det svänger för häftigt.


Folk och situationer som påverkar en då man int känner igen sig eller hinner med.


Då är det jobbigt att vara trygg både i sig själv och utåt mot andra. 


Jag är en humör människa eller är det rätt och kkalla mig så?? Nej kanske inte men mina känslor visar sig skarpt när det gäller tex att skratta, vara glad eller ledsen. Det tar bara över. En jobbig reklamfil kan få mej att må dåligt och gråta. En bra låt kan också få mig att gråta....


Någon som är rolig eller en bild, eller att någon snubblar kan få mig att skratta hysteriskt, så där så magen gör ont och tårarna kommer av glädje.


När jag blir arg och besviken höjer jag rösten, då kommer de där tårarna också...(värst va de ska va med).


Men jag skäms inte för att jag är sån men det är svårt för andra att förstå att jag är som jag är.....


Jag kan vara arg för en situation och orättviisan. Men jag kan skilja på sak och person. Det är inte ånga som kan... (Jaja skillnad på en vas och människa är ju uppenbar) men hoppas Ni fattar.


Nu börar jag fundera på de där tårarna....att de ska lägga sig i...


Som idag när jag pratade med en vän som mådde mindre bra, blir jag så berörd att jag känner hur smärtan och ilskan den känner känner jag med! Vill inte att någon ska känna så.... 

och när en annan ringde och va så lycklig, lev jag så otroligt glad för henne! Så jag hade lust att jubla och skrika rätt ut för jag vet vad hon längtat!


Känslor va??? Tur att man har några är nog dagens konstaterande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 30 januari 2012 19:20

Hinner inte med allt.. Hade tänkt att blogga mer men tiden far iväg. jaja man får bättra sig som med allt annat.   Har varit en tuff första ,ånad på 2012.. Men visst är det konstigt ändå att allt drar i gång i 140km. Så innan jul snurrar al...

Av Camilla - 15 januari 2012 19:25

Egen och speciell!   Ja det är hon verkligen! Mycke speciell lite donna på snart 8 år... Tänk vilken känsla man kan få för en annan person. Kart man tror att man kan inte älska någon mer .... När man väl sitter där så förvånas man att man...

Av Camilla - 12 januari 2012 21:02

Ja jag vet att många inte gillar facebook och  många som gör det... Ja det finns ju två läger liksom.. Som jag tänker ska jag använda det till att hålla kontakten och lite koll på de personer som jag känner positivt för på olika sätt.... De per...

Av Camilla - 3 januari 2012 15:33

ja då va det nytt år och nya utmaningar...   Det är som alla andra år man lovar massor... Banta, sluta röka, motionera,osv   Mitt löfte för iår är att jag ska se till att jag ska må bra och alla runt omkring. Jag ska hela tiden göra det  bä...

Av Camilla - 6 december 2011 21:47

Att blir så hysteriskt när man nämner December...Ok det är ju en månad men det verkar som att det är en laddad sådan =) Jo visst mycket vill man avsluta innan månaden är slut! Eller rättare sagt året....   Funderingen för dagen....Hmmm Varför...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards