Alla inlägg under juni 2011

Av Camilla - 27 juni 2011 07:30

Jaha då var årets midsommar förbi och det gick ju tokfort!!


Vi började helgen med frukost i båten, och vid halv 2 var det dags att koka potatisen för det skulle snart stundas lunch. 

Men det där med snaps är inte min grej riktigt....så den koppades över.Sen var det dags för de stundade lekarna.... Jag hade funderat och tagit fram grejer till det hela men förstås glömt lite grejer hemma. Men det löste sig. Det gäller ju att va lite kvicktänkt när det gäller. (ibland så)

Vi började ju med att dans runt midsommar stången.

sen kom tävlingarna de va:

kasta kotte i hink under benen.

Springa med lina runt träd.

Fylla vatten i flaska och få tag på penna.

Suga upp en non stop med sugrör och flytta den...


Allt går på tid och sen fick man se vem som vann. Prisbordet där alla lagt priserna var fyllt och första pristagarna fick börja välja pris och få sitt fina diplom för 2011.


Kaffe tårta stod på schemat och regnet kom...Men det var bara en skur så det överlevde vi.


Kvällen gick till skönsång och trevlig kväll....och när det var dags att sova såååå kan det va så att det va lite yrsligt.   

Men det va ju midsommar!

Av Camilla - 20 juni 2011 19:45

Då nalkas snart midsommar och alla (eller ivf de flesta) kollar vädret inför helgen.


Ja jag tittade presic och det ser ju olika ut på väderstationerna...

Börjar tänka på hur det varit genom åren.

Förra året var det ok vad jag minns och året innan var det bra fram till kvällen då regnet gjorde sig ett besök.

Ja sen kommer jag nog inte ihåg men jag vet att vi tillbringat midsommar under en pressening samt att det finns de gånger vi sprungit mellan skurarna och fixat lunchen, lekar och tårta.

Det är ju inte ovanligt att det är ett ostadigt väder sååååå man ska väl inte hoppas på fööör mycket. 

Det brukar ju oftast bli trevligt oavsett....i goda vännerslag så fixar man ett regn med stormande vindar på en ö!


Det är ju lite vad man gör det till.. själv tänkte jag skita i att kolla väder inför helgen och hoppas på att våra vänner i söder kan ta sig till oss på ett mindre gungit sätt. Men jag vet ju att de kommer då midsommar lekarna hägrar. Vinnas det som vinnas kan. Och en sång till nubben är en trevlig punkt på dagen!   

Av Camilla - 20 juni 2011 07:17

Tänker på facebook när jag skriver rubriken.

Men jag undrar hur man tänker eller om man tänker vad man skriver i ststusarna eller i kommenterna.

Att man skriver om vad man äter och hur mycket man tränar det är väl en sak....samtidigt som jag undrar om inget annat hägrar i deras liv?? Jo visst det händer att jag skriver sånt ibland med men nu reflekterar jag helheten ok??  


Sen har vi de som skriver tex...."Jag mår så dåligt" eller Jag blir såååååå förbannad. Folk kommenterar helt naturligt "vad är det som har hänt??" och så svarar men inte...

Gillar inte det riktigt, för varför hänga ut om saker som man sen inte vill svara på?? Blir lite konstigt. Tycker jag.


Sen har vi såna som skriver kommentarer som ingen fattar.....


Jag är ledsen om jag trampar någon på tårna men menar inget illa. Klart man får skriva vad man vill.....men dela gärna med Er av andra trevliga saker som händer i ert liv!!!  

Av Camilla - 19 juni 2011 12:27

Då börjar det närma sig semester och allt ska liksom avslutas...

Det jag tycker är mest jobbigt det är nog att alla andra blir lite hysteriska inför avslutet för terminen. Jag har nog en förmåga och känna att det kommer att lösa sig och det inte är någon ide att jag blir hysterisk! 


Klar att det händer ju jag är ju inte helt omännsklig. Men det jag inte hinner med får jag ta tag i när jag är tillbaka igen. Får ta det viktigaste.


Ja semester!!! Härligt....det som är mindre härligt är väl att den tänkta kroppshyddan var inte tänkt att se ut just så här i år...Men visst är det så att det tänker man varje år??!!


Får väl ta det med i höst   Dvs att det blir rätt mycket att arbeta med till hösten...Inte undra på att jag behöver semester när jag kommer ha så mycket att göra i höst....


Fyllt år har jag ju gjort sedan jag skrev nått sist.... Ja va ska man säga....dagarna flyger förbi men jag känner mig inte gammal alls. Gammal jag är inte gammal men det är klart att det hade vart roligt att fylla 25....

Det är väl som man säger med barn "varje ålder har sin tjusning" Så är det nog med mig med! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards