Alla inlägg under maj 2011

Av Camilla - 31 maj 2011 07:51

Vi sitter där i väntrummet, ögonen är tunga, klockan är midnatt. Hon har somnat... Då börjar man fundera på om det här vad va jag som mamma ville... Hade kanske vart bättre att vänta till imorgon???


Det kommer en dam och vill att vi ska gå till ett rum.... Hon somnar om där med orden ...Mamma jag vill inte det här!


Läkaren lägger en gips skena och sen åker vi hem....i väntan på att vi ska tillbaka på morgonen för röntgen....


Då tänker jag vad det så har jag ville....hon tittar på mig och säger ..Mamma jag vill inte det här...

Av Camilla - 30 maj 2011 17:03

I dag ringde de från A´s fritids. Hon har ramlat av en gunga och har jätte ont i handleden... Ringer till1177 och de hänvisar till Vårdcentraleen för att slippa åka och vänta på akuten...Sagt och gjort. Ringer till VC och får en tid 1timma och 45 minuter senare. Ok gilla läget eller jag menar att min 7åring får gilla läget....


Kommer ner till VC och träffar sjuksköterskan som direkt tycker att docktorn bör titta på det.

Dr kommer och känner klämmer jämför armarna och tror att det inte är av för då skulle A reagera annorlunda...


Lindade in armen så hon får stöd och vila ett par dagar så ska det bli bra..


Pratar med jobb och nån granne och fritidspersonal som alla tycker att det är konstigt att en så liten inte får komma till röntgen... Jaja men jag måste ju lita på vad docktorn säger eller??? Fler och fler kommer med historier där det inte funkat på vc runt om...


Det sätter mig i ett dilmma om vem man ska lita på??!! Det borde vara så att jag skulle lita på docktorn i sin proffetion men historierna gnager i mitt huvud och sen då....

Där sitter hon nu med ont i armen och är liten..och en mammas hjärta slits mellan förtvivlan och styrkan att vara just det man ska vara, en mamma!


Tiden får visa vem som hade rätt människor med historierna och docktorn med sin kunskap....priset betalar en 7åring som absolut inte är pipig eller gnällig men man ser på henne att det gör ont.


Samtidigt gör det ju ont... benet behöver inte vara av....tålamodet är inte min starka grej!!!! Tiden får utvisa hur det kommer bli och hur det kommer gå!

Av Camilla - 26 maj 2011 18:26

Jaha det är mycket som händer så här på våren eller försommaren ska  man väl säga.

Tycker att det är konstigt ändå med alla avslutningar som varenda år ska krocka med varandra. Visst är det roligt att göra något tillsammans med människor som man möter i olika föreningar,arbetet,barnensskola, gamla kompisar och nya kompisar. Det ska va många trevliga träffar.

Jag menar faktiskt att det är trevligt och kul men det blir förmycket på en gång.


Det ska ju även avslutas med arbeten på jobbet och i mina förteoende uppdrag. Det ska fixas och donas innan midsommar veckan för då börjar folk försvinna på semester och "saker måste vara klara inför hösten"! Detta går inte att prioretera bort tyvärr!


Då ska man börja prioritera och barnen och deras avslutningar går absolut först, men det vore kul att träffa de andra med.

Sen är vi ju båtmänniskor i vår familj och det är en hobby som ligger hela tiden under de trevliga samkvämskvällarna.

Faktum att man äger en båt och vill vara i den då den är den relativt dyr hobby och då vill man utnyttja den till max. Jaja jag vet att jag kommer hinna under semestern men det är ändå nått visst med de första helgerna innan semestern.


Åter till träffar. Ja Hur ska man prioritera?? Sen må jag va lite korkad men jag gillar att vara själv och ifred ibland med....:) Ja då mer som snurrrar runt som ska avslutas ju mer kommer jag att vilja dra ner och bara vara jag.

Som en gammal norrlandsguld reklam!


Av Camilla - 18 maj 2011 06:51

Ibland funderar jag på vad jag håller på med. Faktum är att jag har tre olika arbeten jag går till. Ibland så känns det som att jag borde ta och dra ner på något men jag tycker att det är himla roligt allt jag gör.


Dock ibland är jag så trött på allt ibland. Saker och ting ska ju bara funka, tycker jag. Precis som med allt. Bilen SKA funka. nycken till dörren SKA funka. osv.


Nu har det varit så med ekonomin. Jag vet att det ska komma in "kulor" men det ska bara funka. Detta är en blandning av okunskap (kanske) för mig men även att man ska jaga intyg mm för att det ska gå ihop sig. Men denna vecka löste det sig. Så oron har lagt sig. Men som man funderar??!!


Går ju och oroar helt i onödan. Inte för att jag inte behövde pengarna men faktum är ju att jag visste att de skulle komma in .... så allt grubblande ger mig bara ont i magen och rykor i pannan. DÅRSKAP!


Måste lära sig att sätta sig själv i först rummet ibland....

Känsla lättad!!! =)

Av Camilla - 11 maj 2011 22:00

Ja' är det vår eller sommar. Ena dagen smällvart så man bränner upp sig i solen. Andra dagen så är det kallt båsigt och regn. Åskan ska dra sig förbi ikväll/natt. Jag gillar ju det bara och ligga och kura och lyssna till mullret.


Men men snart är det ju helg och båten ligger i sjön men det är lite typiskt att det då ska bli sämre väder till helgen. Min lilla flicka vill att vi ska åka ändå för det är mysigt. Ja kanske det. Bara en brejk i vardagen eller helg som varit samma jätte många veckor.


Då så....ha de

Av Camilla - 3 maj 2011 06:50

Ja jag har också facebox. Tycker att det är ett riktigt roligt sätt att umgås med vänner. Men ibland funderar jag på om folk bara tränar eller ätermat för det är det de skriver om. Jag tror iofs att man inte ska vara föööör personlig men någe mer än att man  sprungit x km eller tränat nått??


OCH NEJ DET ÄR INTE MITT DÅLIGA SAMVETE SOM TYCKER DET HÄR!!


Min farmor kallar det för fisbox för folk snackar bara skit där säger hon. Ja, 89år så kan man säga så tycker jag.  


Men men visst är det svårt att veta vad man ska tycka....?

Fast för mig tycker jag att det är ett sätt att umgås.. Vissa skulle jag inte ha kontakten med om jag inte hade facebox.

 Jaja kanske lite av ett i lands problem??

Now time tooo go!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards